Poradňa

Napísať príspevok
X Pridať príspevok
Toto meno sa zobrazí v poradni
 
X Pridať príspevok
Odpoveď na tému:
Toto meno sa zobrazí v poradni
 
4672...simona (02.10.2010 16:09:56)

Dobrý chcela by som sa opýtať. Berem hormonálnu antikoncepciu Lindynette 30 a doktor mi akurát predpisal lieky polygynax lebo mam nejake bakterie. Je tam 6 tabletiek. Užila som 4. a na druhý deň večerom som mala pohlavný styk. Môžu tieto tabletky znížiť účinnost antikoncepcie? Mala by som sa niečoho obávať ? ĎAkujem

odpovedať
Odpoveď od: Petra Otapkova (02.10.2010 23:29:35)

Dobrý večer, nebojte sa- prípravok Polygynax určite nezníži účinok antikoncepie, buďte bez obáv. Pekný večer

4670problemmaja (02.10.2010 14:40:10)

Dobrý den.Chcela by som sa Vás opytat na moj problém.Po styku sa mi casto urobí ranka ktorá velmi pali aj reže.Niekedy uz pocas styku mam bolesti a z ranky mierne krvácam.Je mi to velmi nepríjemné.Gynekolog povedal,ze som v poriadku a viac to neriesil.Robim si aj vaginalne vyplachy,dokladne dbam na hygienu a stale sa to vracia.Vopred dakujem.

odpovedať
Odpoveď od: Petra Otapkova (02.10.2010 14:55:59)

Dobrý deň Maja, žiaľ nepíšete koľko máte rokov, ani či užívate nejakú hormonálnu liečbu. Ak nemáte žiadnu vaginálnu infekciu ( máte negatívnu kultiváciu z pošvy), odporučila by som Vám lokálnu aplikáciu estrogénov- Ovestim krém - je na lekársky predpis. Aplikácia je vhodná aspoň po dobu 3-4 týždňov. Konzultujte ohľadom predpisu svojho lekára.

4663pomocsisa (02.10.2010 11:05:26)

dobry den pani doktorka ja sa chcem opytať či je v poriadkuked 4 mesiace po cisarskom porode nemám pravidelnu menštruaciu najprv som krvacala cele šstonedele a po 2 tyždnooch zase a teraz mi stale chodi menštruacia po 2 tyždnoch robili mi sono ale nenaši nič len daku tekutinu (nebolo zistovane čo to je )vraj to netreba že to sa vstrebe moju menštruaciu sprevadzaju strasne bolesti niekedy až na odpadnuťie.za odpoved dakujem

odpovedať
Odpoveď od: Petra Otapkova (02.10.2010 13:25:03)

Dobrý deň Sisa,4 mesiace po pôrode je normálne, že nemáte pravidelnú menštruáciu. Nepíšete či kojíte...Ale ak Vám urobili USG vyšetrenie a výsledok je negatívny, nemusí Vás to znepokojovať. Bolestivou menštruáciou trpia niektoré ženy po pôrode, aj keď pred pôrodom mali menzes nebolestivú.

Odpoveď od: Michaela (04.01.2011 11:48:27)

dobry den,obraciam sa na vas s prosbou opomoc,v septembry 2010 som mala potrat,a znova cistenie po zlom vycisteni,mesiac nato po prvej menstruacii som dostala bolesti v podbrusku a krizov bola som u gynekologa robil mi sono vsetko bolo v poriadkuaj zapalove markery su negativne,bola som u urologa aj tam som mala vsetko v poriadku,bola som u chyrurga poslal ma na sono dutiny brusnej no vsetko v poriadku robila som si aj sedacie kupele z mysieho chvostika,pila som ho a alchemilku obycajnu ale nepomohla.Gynekolog ma poslal na rehabilitaciu a ta doktorka mi nieco vravela o energetickej nerovnovahe,ze sa mi hromadi energia v podbrusku tak mi doporucila perlickovy kupel, magnet a raselinu ale pochybujem ze to pomoze stale to boli.Neviem co mam robyt som zufala a chcela by som babetko no pokial nebudem na 100% ok bojim sa skusat.menstruacia sa mi vsak zacala menit po potrate som mala silnu co je vraj normalne ze sa cisti ale potom som spozorovala ze trva 7 dni ako aj trvala ale cervenu krv mam len 3 dni a potom 4 dni mam uz len hnedy vytok a ta krv zapacha tak kyslasto.aj ked mi skonci mensruacia,vytok mam slizky,tahavy a kyslasto zapacha,pomozte mi prosim DAKUJEM

4662Užívanie IndonaluMarta (02.10.2010 07:09:43)

Dobrý deň, chcem sa spýtať, či sa môže Indonal užívať súčastne s HSL alebo Antikoncepciou, či sa navzájom tieto liečivá neovplyvňujú. Ďakujem za odpoveď!

odpovedať
Odpoveď od: Petra Otapkova (02.10.2010 13:22:25)

Dobrý deň, Indonal je na prírodnej báze a medzi hormonálnou antikoncepiou a substitučnou liečbou nie sú liekové interakcie.

4661Diane antikoncepcialyduska (01.10.2010 17:05:04)

Dobrý deň, chcem sa spýtať, či môžem opätovne začať užívať antikoncepciu Diane 35, ak som ju vysadila v júny a následne som neužívala žiadnu inú antikoncepciu..

odpovedať
Odpoveď od: Petra Otapkova (02.10.2010 13:21:09)

Pekný deň, neviem prečo ste užívali Diane 35 - je to totiž antikoncepcia s vysokým obsahom estrogénov a určite by som ju nedávala ako prvú voľbu. Existujú iné veľmi kvalitné preparáty, ak keď Diane 35 je super, ale v indikovaných prípadoch. Ak Vám ju ordinovali kvôli nejakej aknóznej pleti, či zvýšenej hladine androgénov, je to iná vec. Nasadenie antikoncepie môžete urobiť aj sama, ale záleží kedy ste boli naposledy na gynekologickej preventívnej prehliadke?! Aby ste niečo nezanedbali.

4660SpinenieIvetka (01.10.2010 09:12:48)

Dobry den, prosim vas, chcem sa spytat ci je normalne, aby som dva dni po skonceni menstruacie zacala spinit, stalo sa to len raz a hned to ustupilo bolo toho malo, ale asi o dva dni na to som mala pohl.styk a po nom som mala ruzovy vytok, bolo ho celkom dost ale taktiez to samo ustupilo.Ale uz asi mesiac citim jemne sklbanie v oblasti vajecnikov, trochu aj pri krizoch...nieje to vyrazne ani bolestive ale citim to...pred viac ako pol rokom mi vyberali polip ktory som mala na krcku maternice, ten sa mi vsak zahojil.Neviem ci mam ist k lekarke, nechcem tam totiz chodit s kazdou hlupostou...Co mam prosim vas robit?

odpovedať
Odpoveď od: Petra Otapkova (02.10.2010 13:16:20)

Dobrý deň, ojediné špinenie po menzes resp. po styku sa môže vyskytnúť. Ak ste v pravidelnej gynekologickej starostlivosti, nemusíte si z takého zriedkavého špinenia robiť starosti. Ak by Vám ťažkosti pretrvávali aj v ďalšom cykle, radšej sa ukážte u gynekológa aj ' zbytočne'.

4659polyp v materniciKatka K (01.10.2010 08:27:52)

Dobry den. Mam 1 polyp v maternici.je nutne ho vybrat hysteroskopiou? je maly,asi 5x4mm. gynekolog ma tlaci do operacie. v minulosti som mala konizaciu krcka,tiez kvoli polypu a HPV virusu. ako sa de predist tvorbe polypov? nesuvisi to s hormonalnou hladinou a ochorenim stitnej zlazy?

odpovedať
Odpoveď od: Petra Otapkova (02.10.2010 13:13:30)

Dobrý deň, samozrejme záleží na Vašom veku, gynekologických ťažkostiach, ktoré Vám polyp spôsobuje, na tom, či plánujete tehotenstvo, to všetko sa podieľa na rozhodnutí či polyp odstrániť. Ja by som však v tomto asi neváhala, je to niečo, čo tam nepatrí. Hysteroskopia je pomerne rutinný a krátky výkon, nemusíte si robiť obavy. Zvážte po operačnom zákroku eventuálnu terapiu Indonalom, ktorý by mohol pomôcť predísť recidíve. Veľa zdravia.

4658Som tehotna?Lucia (30.09.2010 23:43:53)

Neodpísala ste mi...Dobrý deň, už 3 mesiac beriem antikoncepciu EVRA , minulý týždeň v utorok mi skončila menštruácia, ktorá trvala normálne 6 dni a prišla kedy mala, cez víkend som mala pohlavný styk s priateľom a dnes som znova dostala menštruáciu, čo je iba týždeň od ukončenia normálnej, nikdy sa mi to nestalo, tak sa chcem opýtať, či nieje možnosť že som tehotná alebo čím to môže byť zapríčinené, antikoncepčné náplaste si mením stále v deň keď mám, nemôže to byť sposobene zmenou prostredia laebo stresom?

odpovedať
Odpoveď od: Petra Otapkova (02.10.2010 13:07:25)

Dobrý deň Lucia, žiaľ aj antikoncepcia može zlyhať, náplasť sa môže odlepiť. Nepravidelné krvácanie mimo cyklu môže mať rôzne príčiny, v pravom rade si urobte baby test, aby ste sa ubezpečili, že nie ste tehotná. Ak by Vám ťažkosti tohto charakteru pretrvávali navštívte gynekológa.

4654varixydidush (30.09.2010 18:33:14)

Dobrý deň, mám 24 rokov a gynekológiu navštevujem pravidelne 4 roky. Pani doktorka mi celý čas vravela, že mám malý miómček, z ktorého si nemám robiť starosti, pretože nerastie. Poslúchla som. Po dnešnej prehliadke som sa jej opýtala ako sa myóm správa a ona mi ozámila že nemám mióm, ale že mám varixy na maternici, a že ani z toho si nemám robiť starosti. Bohužiaľ, neviem presne kde sú a či je ich veľa, lebo to čo som napísala, bolo všetko čo mi povedala. Chcem sa preto opýtať, či si mám robiť starosti alebo nie a či to môže ovplyvniť možnosť otehotnieť?! A možno aj na to, či je prístup mojej lekárky bežný a iba sa zbytočne strachujem. Ďakujem.

odpovedať
Odpoveď od: Petra Otapkova (30.09.2010 20:19:27)

Dobrý večer, keď Vám napíšem, aby ste sa neznepokojovali asi Vás to neuspokojí, keď už raz máte pochybnosti. Ja osobne by som si nechala urobiť konziliárne vyšetrenie u iného lekára, aby ste si mohli názory porovnať. Malý myomček, naozaj môže byť len na pozorovanie, ako aj varixy v oblasti malej panvy nemusia spôsobovať vôbec žiadne problémy. Záleží samozrejme od rozsahu. Prajem veľa zdravia.

4653Pravidelna navšteva poradneJana (30.09.2010 13:30:50)

Dobry den,chcela by som sa opytat ako často mam navštevovat poradnu? Momentalne som v 35 tyždni a najblišiu poradnu mam v 37 tyžni a ta minula bola v 32 tyždni,mam pocit že je toho malo a nerada by som niečo zanedbala. Zdravotne problemy ktore mozem ja ako laik pozorovat niesu. Počula som že koli vyplateniu materskej je potrebny určita počet navštev,tak aj preto to znepokojenie. Dakujem za odpoved

odpovedať
Odpoveď od: Petra Otapkova (30.09.2010 20:12:15)

Dobrý deň Janka, samozrejme je presne dané, ako často má tehotná chodiť do poradne a aké vyšetrenia má absolvovať. Individuálne sa to mení podľa toho ako gravidita prebieha- či je fyziologická alebo z nejakého titulu riziková. Lekár môže robiť poradňu aj častejšie ak má nejaké pochybnosti aj pri fyziologickej gravidite. Posledný mesiac - by mala tehotná navštevovať poradňu každý týždeň -t.z. 37, 38, 39, 40 týždeň. Vyplatenie materskej nezávisí od počtu návštev, návštevou poradne je podmienené vyplatenie príspevku na dieťa pri narodení - 800 Eur aj nejaké drobné. To je preto, aby peniaze nedostala žena, ktorá nechodila do poradne a nazabezpečila tým bezpečný vývoj plodu.